Dit werk neemt de vorm aan van een eigenzinnig musical-cum-vaudeville installatie in ongeveer dertig choreografisch opgezette delen, die getoond worden over vijfentwintig sculpturale kijkstations. Het werk is gebaseerd op typisch Amerikaanse ‘performances’ zoals die voorkomen in schooltheater, kindertoneel of Halloween. Dit werk is exemplarisch voor Kelley’s interesse in de onderdrukking van de herinnering, die hij door middel van architectonische en institutionele ingrepen bevraagt en ‘triggerd’. Kelley onderzoekt op fascinerende wijze de onderbuik van de samenleving en levert verontrustend commentaar op de Amerikaanse cultuur.
John C. Welchman (1958) is sinds de vroege jaren ‘90 Professor of Art History in the Visual Arts department aan the University of California, San Diego. Hij is auteur van onder meer Modernism Relocated: Towards a Cultural Studies of Visual Modernity (Allen & Unwin, 1995), Invisible Colors: A Visual History of Titles (Yale University Press, 1997) en Art After Appropriation: Essays on Art in the 1990s (Routledge, 2001). Hij is co-auteur van Dada and Surrealist Word Image (MIT Press, 1987) en van Mike Kelley in de Phaidon Contemporary Artists series (1999). Hij is redacteur van Rethinking Borders (Minnesota University Press, 1996) en publiceert in Artforum, Screen, The New York Times, International Herald Tribune en The Economist.