Op 7 april 2019 opent op de begane grond van Witte de With Een tentoonstelling met posters van Maja Bekan, Kévin Bray, Chloë Delanghe, Baldvin Einarsson, Priscila Fernandes, Vera Gulikers, An Onghena, Kevin Osepa, Josie Perry, Rory Pilgrim, Tramaine de Senna en Edward Clydesdale Thomson.
De twaalf beeldend kunstenaars die voornamelijk in Nederland wonen, hebben hun werk gemaakt in opdracht van Witte de Withs nieuwe Collectief Leren programma, dat zich richt op gemeenschapsvorming. Dit initiatief omvat meerdere activiteiten, waaronder het werk-leertraject voor Rotterdamse jongeren, met workshops variërend van beeldende kunst tot het betrekken van gemeenschappen en ondernemerschap. Het doel was uiteenlopende vaardigheden te verwerven: van gastvrijheid tot het creëren van samenwerkingsverbanden.
Tijdens deze eerste editie waren negen deelnemers actief: Gizem Adanur, Chloé Blansjaar, Tayler Calister , Mohamed Chajid, Sjoerd van Kampen, Stijn Kemper, Eva Langstraat, Joy Ravenswaaij en Sytze van der Wolk. Sommigen van hen studeren of werken en sommigen streven een carrière in de kunst na. Gedurende een periode van zes maanden ontmoetten deze jonge Rotterdammers elkaar, bespraken ze ideeën en organiseerden ze een reeks evenementen samen met Jessy Koeiman, Witte de Withs Programmamaker voor Collectief Leren.
De jongeren hebben vanaf september 2018 tot februari 2019 geleerd en gewerkt in de ruimte op de begane grond van Witte de With. Deze tentoonstellingsruimte met de voorlopige naam Zonder titel is ontworpen voor kunstpresentaties en publieke bijeenkomsten en is daarmee de voornaamste plek voor openbare programma’s. Tijdens de opening van de tentoonstelling op zondag 7 april zullen de jongeren de nieuwe identiteit onthullen voor de tentoonstellingsruimte die zij hebben ontwikkeld tijdens het werk-leertraject.
Om de ruimte zo toegankelijk mogelijk te maken voor publiek is deze ruimte altijd gratis te bezoeken.
Een Tentoonstelling met Posters en het Initiatief voor Collectief Leren worden mede mogelijk gemaakt door het Fonds voor Cultuurparticipatie.