Witte de With Publishers presenteert met trots de eerste monografische publicatie gewijd aan het werk van de Britse performancekunstenaar William Hunt (1977, Londen), uitgegeven ter gelegenheid van zijn solotentoonstelling in Witte de With, samengesteld door Belinda Hak en Nicolaus Schafhausen.
Het boekomslag omvat geen losse pagina’s, maar een groot, gevouwen vel papier, dat aan de ene kant een gezeefdrukte bodyprint van Hunt toont, tot stand gekomen in een performatieve actie, en aan de andere kant een compilatie van teksten samengebracht door criticus Sally O’Reilly, getiteld “A Litany of Stoppages”. Deze selectie bevat teksten van romanschrijvers, filosofen, journalisten en humoristen, en biedt inzicht in de verreikende ontmoetingen met de romantische figuur van de kunstenaar, performance “stress” en onze cultureel bepaalde fascinatie met fysieke dwang.
Zoals O’Reilly in haar inleiding schrijft: “Just as Hunt constructs actions and situations in which materials and causality appear to work against the ultimate goal, these indirect and glancing narratives and descriptions tug in all directions too. What results, however, is a sense of the universe of binds and double binds, the pitfalls and victories, the bravura and pathos of the performer.”