Karima Boudou (1987) is kunsthistorica en curator. Opgeleid in kunstgeschiedenis (Montpellier, Rennes) en filosofie (Nanterre), nam ze deel aan het Curatorial Training Program in De Appel, Amsterdam, in 2012-2013. In de afgelopen acht jaar heeft ze onderzoeksprojecten, tentoonstellingen, conferenties en publicaties georganiseerd in Europa en Marokko. Haar werk kruist theoretisch en praktisch met postkoloniale theorie en de heractualisatie van archieven en gedecentreerde geschiedenissen van moderne en hedendaagse kunst; strategisch rekening houdend met de politiek van visie en zichtbaarheid in de kunstgeschiedenis. In 2017 was ze Research Fellow bij MAC VAL Musée d’art contemporain du Val-de-Marne, waar ze onderzoek deed in het archief van Raoul-Jean Moulin (fonds d’archives Raoul-Jean Moulin). Haar meest recente werk, opnieuw geactiveerd vanuit Marokko, is geïnvesteerd in nieuwe onderzoekslijnen over het leven en het oeuvre van de Afro-Amerikaanse surrealistische Ted Joans. Dit driedaagse publieke forum trok punten en lijnen tussen Amerikaanse en Nederlandse particuliere archieven, door de nalatenschappen van kunstenaars en schrijvers van Afrikaanse afkomst in de internationale surrealistische beweging opnieuw te actualiseren. Boudou heeft een lezing gegeven over de schrijvers Jean Genet en Mohamed Leftah en de kunstenaars Glenn Ligon, Danh Vo, Dave McKenzie en David Hammons. Ze schreef voor tentoonstellingscatalogi (Mu.ZEE, Oostende, België; Le Cube, Rabat, Marokko) en tijdschriften (Mousse, Ibraaz, rekto: verso).