De studenten van Studium Witte de With's Parallel Curriculum nodigen je voor het Microfund-diner op vrijdag 29 maart 2019 van 18:00 tot 20:00 uur. Aan deelnemers wordt vóór 26 maart 2019 gevraagd om zich aan te melden via: [email protected].
Het Microfund-diner is een microfinancieringsinitiatief dat een alternatief financieringssysteem biedt voor creatieve projecten. Gasten worden gevraagd om een kleine bijdrage (€ 8 minimum gesuggereerd) in ruil voor diner en een stembiljet. Tijdens het diner zijn de gasten de juryleden: drie geselecteerde personen pitchen hun creatieve project tijdens het diner de gasten brengen hun stem uit. Het winnende project ontvangt de opbrengst van de avondmaaltijden. Een speciale vegetarische maaltijd met drankjes wordt bereid en geserveerd door Parallel Curriculum-studenten.
In tegenstelling tot traditionele financieringssystemen biedt het Microfund-diner een niet-bureaucratisch, snel en experimenteel systeem voor het financieren van creatieve projecten. Door het proces van een gemeenschappelijke maaltijd en collectieve besluitvorming, bepalen deelnemers hoe projecten waarde toegekend krijgen, waardoor er een publieke vraag ontstaat over hoe we kunst waarderen. Het diner geeft de mogelijkheid om kunst te ervaren als jury in plaats van toeschouwer.
Parallel Curriculum
Het Parallel Curriculum van Studium Witte de With is een studenten gedreven educatie initiatief van Witte de With Center for Contemporary Art. Elk jaar werkt een selecte groep studenten samen uit verscheidene academische en creatieve disciplines om verschillende kennisgebieden in het hoger onderwijs te overbruggen, culminerend in de programmering van door studenten geleide evenementen. De klas van ‘19 omvat: Maud Berden (Piet Zwart Institute), Rosa Elk (Vrije Universiteit Amsterdam), Sander Hintzen (Stockholms Universitet), Jasmijn Linden (Willem de Kooning Academie), Salvador Miranda (Piet Zwart Institute), en Adam Patterson (Piet Zwart Institute). Het Microfund Meal wordt geleid door Salvador Miranda.
Dit is het tweede event georganiseerd op dezelfde dag door de studenten van Parallel Curriculum, zie WORKSHOP: Corresponding Racial Identity voor het middag programma.