Vergezel Maud en Robert-Jonathan terwijl ze hun correspondentie voorlezen, waarin ze uitzoeken hoe hun identiteit een cruciale rol heeft gespeeld in hun werk en hoe ze als kunstenaars door de wereld navigeren. Aan de hand van hun brieven als hulpmiddel, kan het publiek zich collectief door een ruimte bewegen terwijl hen wordt gevraagd hun voortdurend veranderende identiteit persoonlijk in overweging te nemen. Door kritisch te kijken naar hun artistieke keuzes en heen en weer te gaan over hoe hun identiteit de manier waarop ze werken en andere werken benaderen heeft beïnvloed, wordt een dialoog tot stand gebracht waarin je wordt uitgenodigd om op zoek te gaan naar verschillen, of misschien interessanter, overeenkomsten.
Dit evenement wordt gepresenteerd als onderdeel van het door studenten geleide programma Parallel Curriculum van Studium Witte de With. Voor Workshop: Corresponding Racial Identity is Parallel Curriculum deelnemer Maud Berden een samenwerking aangegaan met Robert-Jonathan Koeyers, een multidisciplinair kunstenaar en verhalenverteller.
Over Parallel Curriculum
Het Parallel Curriculum van Studium Witte de With is een studenten gedreven educatie initiatief van Witte de With Center for Contemporary Art. Elk jaar werkt een selecte groep studenten samen uit verscheidene academische en creatieve disciplines om verschillende kennisgebieden in het hoger onderwijs te overbruggen, culminerend in de programmering van door studenten geleide evenementen.
Deelnemers van 2019 zijn: Maud Berden (Piet Zwart Institute), Rosa Elk (Vrije Universiteit Amsterdam), Sander Hintzen (Stockholms Universitet), Jasmijn van der Linden (RASL Double Degree: Erasmus Universiteit Rotterdam en Willem de Kooning Academie), Salvador Miranda (Piet Zwart Institute), en Adam Patterson (Piet Zwart Institute). Workshop: Corresponding Racial Identity wordt geleid door Maud Berden.
Dit is het tweede event georganiseerd op dezelfde dag door de studenten van Parallel Curriculum, zie Microfund-diner voor het avond programma.