Deze Engelstalige Source Book biedt ruimte voor reflectie op de tentoonstelling en het werk van Geoffrey Farmer. Drie buitengewone essayisten – Diedrich Diederichsen, Vanessa Desclaux en Thierry Davila – werden uitgenodigd om Farmers veranderlijke praktijk in verschillende contexten te plaatsen. Er wordt gespeculeerd over zijn inventieve benadering tot temporaliteit, tot de ruimten voor theater, film en performance en mechanismen van het geheugen, betekenis en kunsthistorische verwijzingen. Farmer draagt zelf bij aan deze publicatie in de vorm van visuele en tekstfragmenten uit de tentoonstelling, die gedurende een maand dagelijks getransformeerd werd, en uiteindelijk de naam Forgetting Air kreeg.
“Farmer explores the possibility of translating a literary fiction into his own visual art practice. In literature, Farmer seems to have found unique narrative structures that echo his obsession with the anti-hero, the double or the copy and his desire to unfold narratives in time, oscillating between movement and action, expression of emotions and depiction of landscapes.”
– Vanessa Desclaux
Uitgebracht met financiële ondersteuning van de Canadese ambassade, Den Haag; Foreign Affairs and International Trade, Canada; Catriona Jeffries Gallery, Vancouver; The Morris and Helen Belkin Art Gallery, University of British Columbia, Vancouver.