Living Apart Together (L.A.T.), een sociaal-politiek periodiek commentaar in postervorm, werd geïnitieerd als een onafhankelijk posterproject door zeefdrukker Kees Maas in Amsterdam in 2003. Om en om, en in reactie op elkaar, maken het duo Andreasen & Melzer en Maas een zeefdruk in een oplage van 15.
Met de algemene term ‘Living Apart Together’ als vertrekpunt, wordt bij elke editie de afkorting L.A.T. gedecodeerd, door te refereren aan een actueel cultureel politiek onderwerp. Waar de posters van Kees Maas voornamelijk sociale opinies combineren met ‘geheime-meester-drukprocédés’, worden de posters van Andreasen & Melzer samengesteld volgens hun eigen specifieke L.A.T. methode: ‘The Editorial of Thruth Making'; een methode om commentaar op actuele gebeurtenissen of situaties te geven door middel van het printproces.
Printing Matters
“Het medium van de L.A.T. poster is opgenomen in de context van de manifestatie Printing Matters, waarin het onderwerp distributie gerelateerd wordt aan de betekenis van het publiek en publieke attentie. Hoe vindt het werk zijn publiek, of, hoe vindt het publiek het werk? Ons voorstel is de installatie van een site-specific postermuur, Liebe Alte Tante /Druk Pers en Bewonder, als een constructie om de vorm en inhoud van zowel de sociale aankondigingen van Kees Maas als onze politieke satire te mengen. Met dit werk proberen wij het publiek te ‘testen ‘ in plaats van het te ‘creëren’. Ook zijn twee speciale uitgaven van L.A.T. – Latest Archive Test en Lalala, Aha-Aha, Tidelidee (Go Paradize) – gemaakt voor de tentoonstelling, in reactie op KIOSK en het onderwerp van de manifestatie.”